Gå direkt till innehåll Gå direkt till meny

Kontakta oss

DITT ÄRENDE – VÅR PRIORITET

Här kan du kontakta oss på Rydbergs med dina frågor eller synpunkter. Du kan även reklamera produkter som du har köpt och inte är nöjd med. Börja med att välja ditt ärende, fyll sedan i formuläret och skicka in!

Please fill out

Har du köpt en av våra produkter som det var fel på eller som inte levde upp till dina förväntningar? Fyll i formuläret nedan och berätta.
Har du frågor om ingrediensförteckningen eller hur länge en öppnad produkt håller? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
Undrar du i vilken butikskedja du kan hitta en av våra produkter? Fyll i nedan formulär så återkommer vi till dig så snart vi kan.
Vi tar gärna emot spontanansökningar för både jobb och praktikplatser. Vill du söka en specifik tjänst eller registrera dig i vårt rekryteringssystem kan du läsa mer här: foodmark.teamtailor.com
Har du en fråga om sponsring eller ett samarbete, eller önskemål om att vi börjar producera en ny produkt? Då har du kommit rätt, fyll i formuläret nedan så hjälper vi dig!

Please fill out

Please fill out

Please fill out

Please fill out

Please fill out

Ange datumet i samma format som datumet är tryckt på din förpackning.

Please fill out

Sifferkoden för batchnummer återfinns intill datumstämplingen.

Please fill out

Please fill out

Please fill out

Please fill out

Please fill out

VILLKOR: Vid en reklamation kommer svar och eventuell kompensation i form av produktcheckar att sändas till dig. Vid fråga/synpunkt återkommer vi till dig med mailsvar så snart vi kan. De personuppgifter som du anger i formuläret, så som namn, adress, telefonnummer och mailadress, kommer att registreras hos Foodmark AB. Dessa uppgifter är nödvändiga för att vi ska kunna hantera ditt ärende och är endast avsedda för administration. Uppgifterna kommer inte att användas i något annat sammanhang än sådant som har med behandling av ärendet att göra. 6 månader efter avslutat ärende raderas dina personuppgifter automatiskt ur våra register.

Please fill out

VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Våra förpackningar i plast ska sorteras som plast och metalloblaten sorteras som metall. Vi hoppas att alla våra konsumenter vill hjälpa oss med att lämna den tomma förpackningen till återvinning där den få ett ”andra liv” som något annat än livsmedelsförpackning.

Den pilsymbol som är i mitten av de tre symbolerna pekar åt höger mot den symbol där glas och bestick inte är överstrukna. Detta innebär att hinken är lämplig att använda för den typ av produkt som hinken innehåller. Hade pilen istället pekat åt andra hållet, mot den överstrukna bilden, hade materialet inte varit lämpligt. Vi rekommenderar inte att mat uppvärms i mikrovågsugn i våra förpackningar, eller används för nedfrysning av mat.

Våra dressingar/såser/sallader fylls i förpackningar av livsmedelsgodkänd plast. Materialet är passande för den typ av produkter vi saluför. Användning och hantering utöver detta har vi inte möjlighet att svara för.

Vi har valt att göra våra produkter äggfria för att säkerställa att våra produkter passar alla runt bordet. Nu när våra Rydbergs bägare är äggfria är de tillgängliga för de som inte tål ägg och sedan tidigare också lämpliga för de som är intoleranta mot laktos och gluten och de som inte tål mjölk. Dessutom är de veganska. Vi väljer att använda växtbaserad-märkning för att tydliggöra att de här produkterna passar till alla.

Rödbetan i våra sallader odlas på Gotland där odlingssäsongen oftast bjuder på mycket sol och värme. Solen är viktig speciellt under slutet av växtsäsongen då det ger en hög sockerhalt som brukar känneteckna den gotländska råvaran. Under år med långvarig hög temperatur och torka blir alla växter stressade vilket medför att de tar en paus och stannar i växten helt enkelt. Våra kontraktsodlare har konstbevattning men det kan aldrig till fullo ersätta det helt nödvändiga regnet och definitivt inte lindra värmen som rådde under 2018.
En stressad rödbeta (och många andra växter) som inte fått växa i sin egen takt har en förmåga att bilda mer växtfiber som i vår produktion kan förväxlas med hårstrån. Den här typen av växtfiber innehåller cellulosa och är helt ofarlig men utgör givetvis en oönskad ingrediens. Exakt vad som triggar rödbetan att bilda växtfiber i en stressad situation är inte klarlagt, dock kan man konstatera att det är en naturlig reaktion som vi under ett normalt odlingsår slipper uppleva.

Har du mer funderingar kring detta fenomen går det bra att kontakta vår konsumentkontakt.

Vad roligt att du är intresserad av att bli en del av oss!

Rydbergs är ett av Foodmarks varumärken och för att se våra lediga tjänster, eller skicka in en spontanansökan, ber vi dig klicka här.

Majoriteten av Rydbergs såser, dressingar och sallader tillverkas i vår fabrik i Albyberg i Haninge kommun samt i Klintehamn på Gotland.

Precis som vår potatis odlas även våra rödbetor på Gotland. Det är även här vi tillverkar vår rödbetssallad så avståndet från jord till färdig produkt blir kort. Den närmaste rödbetsodlingen ligger bara några hundra meter från vår fabrik.

All odling av Rydbergs potatis sker på Gotland, där vi även har vår fabrik som tillverkar vår potatissallad. Tack vare detta blir avståndet från jord till färdig produkt väldigt kort. Mer än hälften av potatisen odlas nämligen inom en 30-kilometersradie från fabriken.

Allergener, det vill säga ämnen som är vanliga orsaker till allergi eller annan överkänslighet, är något som vi på Foodmark tar på stort allvar. Vi följer noga de Svenska och Europeiska livsmedelslagarna och våra fabriker har BRC-certifikat. Varje produktion är noga planerad och grundlig rengöring görs mellan varje tillverkningsomgång. Innehåller en produkt någon allergen så deklareras den i ingrediensförteckningen.

Vi rekommenderar dig att fråga efter produkten i den matbutik du brukar handla. Vår erfarenhet är att många butiker är villiga att köpa in produkter även om den inte efterfrågas i stora kvantiteter.

För att få reda på var en viss produkt är listad kan du skicka en fråga via vårt kontaktformulär här.

Vi rekommenderar inte att frysa in de majonnäsbaserade produkterna då de blir vattniga och gryniga.

Vi arbetar aktivt med att hitta än bättre förpackningslösningar än de vi redan har. I enlighet med plastinitiativet som vi skrivit på, är målet att till år 2025 använda 100% återvinningsbara material och att minimera mängden material utan att det får en negativ påverkan på produktkvalitet, livsmedelssäkerhet eller matsvinn.

För oss på Rydbergs och Foodmark är det viktigt att bidra med god och hållbar mat, men även att ha en ansvarsfull och långsiktig företagsstyrning. Därför tar vi ansvar genom hela värdekedjan. Vi arbetar med allt från innovation, produktutveckling och inköp till produktion, försäljning och kundservice. Vi arbetar kontinuerligt för en cirkulär värdekedja genom att använda allt mer återvinningsbart och återvunnet material i våra förpackningar och vi hoppas att vi framöver, tillsammans med andra aktörer, kan sluta cirkeln än mer genom att påverka våra konsumenter till att i högre grad lämna den tomma förpackningen till återvinning.

Foodmark använder enbart godkända tillsatser/konserveringsmedel. De konserveringsmedel som används har betydelse för produkten. Vi gör kontinuerligt översyn av våra recept för att reducera halten tillsatser/konserveringsmedel så mycket som är möjligt utan att försämra produktsäkerhet och aptitlighet.

Innehåller en Rydbergsprodukt gluten eller mjölk så deklareras det i ingrediensförteckningen. Observera att receptförändringar kan ske. På den aktuella förpackningen anges alltid korrekt information om produktens innehåll.
Läs därför innehållsförteckningen noga.

Hållbarheten efter öppnandet beror på hur salladen hanterats, hur länge den stått i temperatur högre än +8°C och om redskap varit helt rena. Alltså har vi svårt att lova hållbarheten efter att förpackning brutits men med rätt hantering ska den klara minst en vecka.

Vi rekommenderar att du litar på dina sinnen, om den inte luktar, ser och smakar avvikande från hur den var när du åt av den första gången, så är den okej.

HITTADE DU INTE DET DU SÖKTE?

Då kan du kontakta oss via kontaktvägarna nedan:

Ring

Telefontid: 12:00-13:00

helgfria måndagar, onsdagar eller torsdagar

020-21 40 21

Skriv till oss

Vår postadress är:

Konsumentkontakt

Foodmark AB

Box 73

136 22 Haninge

Sälj & order

Har du orderfrågor? Klicka på länken nedan för att kontakta Foodmarks säljorganisation.

Foodmarks säljorganisation

Jobba hos oss

Intresserad av att jobba hos oss? Ta del av våra lediga tjänster eller skicka en spontanansökan.

Se lediga tjänster